Jackson i "Simpsons"



Som många Jackson-fans redan vet så har Michael medverkat i "The Simpsons"!
Avsnittet hette "Shark Riving Dad" och det var Säsong 3 och 1:a avsnittet (1991) som Jackson gjorde rösten åt karaktären Leon Kompowsky och tyvärr är det den enda episoden som karaktären och Jackson medverkar i.
En känd låt från avsnittet är "Lisa it´s your birthday" som Bart och Leon sjunger för Lisa.

Okej, nu undrar ni varför jag tar upp detta och det är för att kanske detta avsnitt kommer visas på Simpsons-maratonet som äger rum på TV6 på Annandag Jul!
Man har kunnat rösta på
TV6.se (avslutat nu) på ett favoritavsnitt från varje säsong och vi får hoppas att just detta avsnitt har fått flest röster från Säsong 3.
Maratonet börjar 13.30 och slutar 23.00 så om jag inte har räknat fel så kommer alltså säsong 3-avsnittet visas Kl 14.30!
Så boka 14.30 vid tv-apparaten för det här bör ni nog inte missa om det är just Jackson-avsnittet som visas.

EDIT: Avsnittet visades inte på maratonet :/


Kommentarer
Postat av: minneavmichael, SV;

nej, du får inte kopiera min header, tyvär. men jag vill gärna ha unika liksom. men jag gör gärna en till dig (: som du kan berätta exakt hur du vill ha den ! :D och förlåt, hoppas du inte tar mig som en bitch nu eller ngt för det hade jag gjort O; haha. men ha en bra dag ! :D och hör av dig om du vill 'beställa' en header :D

2009-12-22 @ 21:45:08
URL: http://minneavmichael.blogg.se/
Postat av: Michael lover<333333333

Jag ska se om jag kan!:)

2009-12-23 @ 17:53:07
URL: http://michaeljacksonblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild