Jerkins ger ut nytt Michael-album


Superstar producenten Rodney "Dark Child" Jerkins, som arbetade med The King Of Pop på hans senaste album "Invincible", avslöjar att han kommer att släppa en ny Michael Jackson album som innehåller outgivna låtar.

I en intervju nyligen med VladTV.com, sade Jerkins att han har en hel del outgivna spår och han planerar att släppa dem som en hyllning till Jackson. Spåren är förmodligen sånger som inte kom med på "Invincible" CDn. Jerkins påpekade att han inte har fått officiell beslut ännu, men att projektet kommer snart.

Du vet att det finns mycket byråkrati, men det är definitivt kommer att hända."

I intervjun Jerkins pratade om hur det var att jobba med Jackson och sa att kungen av Pop faktiskt hade en enorm roll i undervisningen honom om utgivning av musik.

"Det var en välsignelse och en dröm om min sedan jag var barn. Ända sedan jag var 11-år gammal, jag visste att jag ville vara en producent och jag visste att jag ville arbeta med honom. "

"[Michael] spelat en stor roll i mig lära sig publicera min musik" Jerkins fortsatte. "Jag visste lite om publicering när jag kom in i spelet när jag var 16, men när jag började arbeta med Michael jag var 20 och han lärde mig om att köpa publicera och skaffa en katalog i unga år. Så jag började köpa andra människors kataloger och jag köper fortfarande människors kataloger och det var därför Michael lärt mig systemet. "

Jerkins sa också att Jackson var en mycket mer jordnära än de flesta trodde.

"Michael var lugnt med folk han inte känner till," Jerkins sagt. "Men Michael och jag brukade sparka den i Miami och vi sparkade i New York hela tiden. När "Rock My World" kom ut, han lät mig faktiskt testa det samlade vid Ruckers i New York innan den gemensamma släpptes, det är hur cool han var. "

Det är oklart om Jerkins "MJ material kommer att ingå i det nya albumet av outgivna MJ låtar ryktet till vara i arbetet för november, 2010.

Källa: JacksonThrill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild