Gick bort som kristen



Michael Jackson växte upp i en familj som tillhör det religiösa samfundet Jehovas vittnen. I vuxen ålder konverterade han dock till islam. Nu kommer uppgifter som gör gällande att popikonen, precis i slutet av sitt liv, återfick sin kristna tro.
Det var gospelmusikern Andrae Crouch, som i helgen gästade Norge för en konsert, som kom med avslöjandena. Han berättade under konserten att han, tillsammans med sin syster, träffade Jackson tre veckor innan hans död.
Han menar att händelsen troligtvis ledde till att Jackson bestämde sig för att, återigen, bekänna sig till kristendomen.
– Då jag och min syster Sandra besökte Michael tre veckor före hans död frågade han om jag kunde be för honom. Jag tror att han blev kristen den dagen, sa Andrae Crouch som kände popstjärnan i många år, skriver den norska tidningen Vårt land.
Michael Jacksons anhöriga har ännu inte kommenterat uttalandet.

Källa: Nyheter24.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Michael var alltid Kristen<3

2010-03-23 @ 12:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild