Jackson: "Thriller" sög

I en intervju från tidigt 1980-tal berättar Michael Jackson något som hade kunnat ändra musikhistorien för evigt. Han ville nämligen inte ge ut albumet "Thriller". Skivan, som hade kostat ungefär fem miljoner kronor att producera, passade bäst på soptippen enligt Jackson själv, skriver News of the world.

– Thriller lät verkligen skitdålig. Den sög. Mixningen var helt värdelös. Vi satt och lyssnade på hela albumet och tårarna rann ner för min kind. Jag grät precis som en bebis. Jag stormade ut ur rummet och skrek 'Vi kan inte släppa det här. Ring skivbolaget och säg att de INTE får den här plattan. Vi släpper INTE det här!'"

Michael lånade en cykel från en medlem i produktionsteamet. Han hojade ut på en skolgård i närheten av studion i Los Angeles. – Jag tittade bara på barnen som lekte på skolgården. När jag åkte tillbaka till studion så var jag redo igen. Redo att äga hela världen. Jag gick in i studion och fixade till sångerna.

En vecka senare, i november 1982, släpptes "Thriller". Albumet kom att sälja över 70 miljoner exemplar.

Källa: Nyheter24


Kommentarer
Postat av: Michael Jackson | Minnesblogg

Sv: Kanske det. :P Har inte sett den innan. x)

2010-05-04 @ 17:20:23
URL: http://mjackson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild